mandag den 30. december 2013

Rastløs energi...

Julen er skøn!
Elsker at være sammen med familien, traditionerne og stemningen. I år var en ganske fantastisk een af slagsen, da jeg var så heldig at have hele min lille familie med hjem til mine forældre, så bliver det nærmest ikke mere jul.

Men hold nu op hvor er det også dejligt at komme hjem igen!
4 dage uden min sædvanlige ventil for rastløs energi - det er altså lige i overkanten!

Varede da heller ikke mange minutter fra vi kom hjem til tankerne kredsede om hvad næste projekt mon skulle være; endte med at jeg fik hevet al jersey og isoli ud af reolen, og fik klippet et helt hav af små t-shirts med korte eller lange ærmer og fik gang i maskineriet.
Ih, hvor var det bare skønt! Kunne nærmest mærke den ophobede rastløshed forlade kroppen i takt med at overlockeren fik kværnet den ene lille trøje efter den anden igennem.

 
Nu sidder jeg så her - et døgns tid senere - med 11 færdige T-shirts og en 10-12 stykker der "lige mangler det sidste" - mens tankerne kredser om et nyt projekt.. skal-skal-ikke-skal-skal-ikke.....

Ih! Sidste blad på min tusindefryd endte på "Skal" - så nu voksede bunken med ufærdige projekter igen...








Legelysten overtog, og jeg gik i gang med at lege med at lave "en gris"...
Første udgave lavet i retro-stof, men den blev nu en smule stor i det, svær at kramme selv for en fuldvoksen. Den er derfor nu dømt "sommerhus-mor-grisen", da tankerne helt klart ledes i retning af barndom, sommerhus, kolonihave og andre skønne ting i den retning.

Og så måtte jeg jo lege med at formindske mit mønster, så grisene kom ned i en overkommelig størrelse. Så nu har mor-grisen fået 9 små unger i forskellige farver :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar