torsdag den 5. december 2013

Storm, uldjakke og overspringshandlinger...

Hurrah for overspringshandlinger...

Mens hele Danmark (ifølge min facebook feed at dømme) er i fuld gang med at fjerne alt der ikke er støbt eller groet fast i jorden udendørs, sidder jeg tilbage med en meget sjælden følelse af at det er SKØNT at være bosiddende på 3. sal.

Stearinlys er tændt i de nyligt opsatte lyshuse som er en stor del af min sparsomme julepynt beholdning, og mens regnen siler ned nyder jeg endnu en dag i symaskinens hyggelige selskab.

Uldjakken har siden tirsdag været mit altoverskyggende projekt:

 Først fik jeg afmonteret lommerne foran, fik kortet jakken af, pillet det strikkede sorte kantbånd af den, og fik justeret lidt på pasformen. Fra at være en kedelig standard lang sort neutral uldfrakke er den nu godt på vej i sin transformation til en kort, feminin og anderledes sort uldjakke med råhvid strikket kantbånd, og om jeg finder modet - et rapt broderi på ryggen.

Men i dag... hænger den så fint ovre på ginen, og der får den lov at blive hængende. Jeg kan slet ikke samle mig om den i dag, lysten kom til at lege med en quiltet taske, da jeg endnu aldrig har bevæget mig ud i quiltning før. Denne er NÆSTEN færdig, mangler kun LIIIIIGE hanken...
....
Så kom jeg til at tænke på min overlocker.. min akilleshæl, mit største had/kærlighedsforhold, min singer overlocker, som jeg har ejet i snart 2 år og aldrig er blevet rigtig gode venner med, da jeg åbenbart ikke taler samme sprog som manualen.
Fik tanken... Gad vide om ikke der er et næstekærligt menneske derude, som har lagt en manual op omkring trådning og indstilling af min overlocker..
Og sørme ikke om selv dette kunne findes på Youtube!
Så nu - 1½ time senere - er det endelig endelig lykkes mig... Ikke kun at finde fejlen i min trådning af maskinen (og JA, det var mega simpelt, men logikken udeblev åbenbart hos mig) men også at forstå indstillingsmulighederne, og for første gang siden jeg hjemkom med vidunderet - er det lykkes mig at sy i 5 forskellige materialer med ovenud tilfredsstillende resultater! Jeg ELSKER overspringshandlinger! :D

Men nu må det være på tide at vende tilbage til tasken, så den kan blive færdiggjort, og ikke ender i den evigt voksende bunke (snart moden til at titulere med titlen "Bjerg") af ufærdige projekter :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar