søndag den 22. december 2013

Denne søde juletid..

Åh, hvor er det dog bare DUMT at begynde at blogge i december!

Flertallet af de kreative udskejelser lige nu - skal jo glæde venner og bekendte under juletræet.
Så selvom symaskinen har kørt betydeligt flere km end på en gennemsnitlig måned (og endda også har stået stille et par dage, mens den fik et velfortjent pusterum hos min fantastiske symaskine-mekaniker - har jeg faktisk ikke det vilde at vise frem.

Men nu, hvor de fleste af gaverne ligger trygt og godt i alle de nøje opdelte poser, sirligt svøbt i farvestrålende papir omsnoet med bånd i mere eller mindre kreative kreationer - blev der vist alligevel lidt til overs, lidt der sneg sig ind uden formål, lidt jeg kan tillade mig at tage billeder af og fortælle lidt om.

19 dage tog det!
19 dage fra indkøb til færdigt resultat - men jeg er nu ganske tilfreds. Beklager den noget forringede billedkvalitet - min mobiltelefon kan ikke rigtig gøre det bedre under lysforholdene.
Men... Endelig endelig endelig - fik jeg gjort min jakke færdig!

Jakken er afkortet, der er syet et lille wienerlæg i ryggen, har syet den lidt ind for bedre pasform, har givet den et nyt kantbånd i lysgrå med sølvnister og så har jeg broderet lidt på forsiden af jakken - og til sidst malet lidt med guld og sølv maling for at understøtte broderiet. Jeg er MEGET tilfreds med resultatet, og glæder mig afsindigt over resten af vinteren at have mig en lun og lækker jakke til den nette sum af 75 kr - samt lidt tid og hovedbrud :) Hurrah for genbrug og re-design :)



 Lidt sjov har der også været tid til ind imellem. Et par kjoler, den lille blå er en ny udgave af en nederdel som min datter ikke ville bruge, og den sort/hvide er lavet af en rest af stof fra min brudekjole, jeg synes det var lidt frækt at sætte det sammen med en "bund" af vævet uldstof. Den er pyntet med rosetter af effektgarn.

Derudover har jeg lavet en del tunikaer og tullebukser af mine "rest-stoffer", har leget lidt med at lave puf-ærmer, og har ellers bare hygget mig med at udnytte udtrykket i stofferne.

En lille denimjakke i forskellige typer denim og indsat lidt pels med hundepoter for et lidt frækkere udtryk. Den synes jeg især er blevet god.

Og så har det jo været næsten umuligt ikke at kaste sig over at lave luffer, nu hvor temperaturen så småt nærmer sig frysepunktet.
Det viste sig at være en betydeligt mindre udfordring end ventet at fremtrylle de lækreste luffer - her i et lille udbud af hhv foret stof, kunst-skind og imiteret ruskind med velourtryk.

Jeg glæder mig til alle gaverne er åbnet og jeg finder ud af om december måneds slid mon var det hele værd :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar