fredag den 6. december 2013

min første quiltning

Må indrømme jeg fandt det morsomt :)

Min "nye" maskine, Pfaff ambition 1.0, har et hav af forskellige sting-muligheder til quiltning, og jeg kunne slet ikke dy mig for at prøve om jeg kunne lave noget sjovt med dem.
Patchwork er ikke lige mig!
Det kræver alt for meget tålmodighed, og jeg er for meget anarkist til at bryde mig om "reglerne" om at patchwork ikke syes på maskine, så jeg kommer nok aldrig til at sidde og nørkle med fine små geometriske udskæringer og præcisionssyninger, men jeg lavede en patcwork-wannabe-taske i rester af retro-stoffer jeg har haft liggende længe i reolen samt en kraftig turkis hør-bund som gerne skulle give en vis styrke til tasken.

Jeg har vatteret den med pladevat og hanken er syet fast og pyntet med 2 store hvide knapper, som længe har ligget i knap-kassen.
Indeni har jeg syet en lomme til mobiltelefonen.

Jeg er vild med farverne, og jeg er godt tilfreds med resultatet af min quiltning, selvom jeg er rimeligvis sikker på den ikke lever helt op til standarderne :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar