mandag den 17. februar 2014

Genbrug af organza tørklæde


Fandt et organza tørklæde i min pose med kasseret tøj.

Organza bringer altid den lille pige frem i mig - jeg bliver så glad når lyset reflekterer i dette næsten gennemsigtige materiale, og det leder tankerne hen på prinsesser og diademer.
Det har været oppe af posen flere gange uden at den rette ide slog ned, men i dag var så dagen, hvor det kom i symaskinen.
Jeg startede med at finde et stykke satinstof (som underlag)

Herpå lagde jeg - i meget tilfældigt mønster - en rest "pelsagtigt" garn. Ovenpå Organzaen, og herefter en tur igennem maskinen med en bølget quiltesting.
Det kom der så dette stykke "stof" ud af . Jeg valgte at sy en lille håndtaske - og pyntede med lidt perler.

Forsiden - den fremstår ikke nær så pink, men blitzen "ser igennem" organza. Den har farve som billedet ovenover.
Basiden :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar